+48 71 346 70 70 wroclaw@bramorski.pl

Szkolenia

Gwarancja i rękojmia w sprzedaży towarów i usług

obrazki-1

Gwarancja i rękojmia w sprzedaży towarów i usług

Dostarczenie praktycznej i szczegółowej wiedzy na temat przyjmowania, obsługi i kompleksowego rozpatrywania reklamacji towarów, praw i obowiązków zarówno klienta, jak i przedsiębiorcy w tym zakresie – to podstawowy cel szkolenia.

Grupa docelowa

Zapraszamy osoby, które w ramach swych zadań zawodowych zajmują się rozpatrywaniem reklamacji oraz gwarancji towarowych i usługowych:

  • pracowników działów obsługi klienta, działów reklamacji czy sprzedaży
  • osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą jak i zarządzające spółkami,
  • właścicieli sklepów internetowych realizujących sprzedaż w oparciu o regulaminy
  • programistów, którzy opracowują procedury związane z realizacją zakupów w Internecie.
PROGRAM SZKOLENIA

1.   Umowy z konsumentami – Ustawa o prawach konsumenta

  • zakres regulacji – jakie umowy wyłączone są z zakresu zastosowania ustawy
  • obowiązki informacyjne przedsiębiorcy w umowach zawieranych z konsumentami w ogólności
  • zasady zawierania z konsumentami umów na odległość (np. przez Internet, telefon) i obowiązki przedsiębiorcy z tym związane
  • zasady zawierania z konsumentami umów poza lokalem przedsiębiorstwa i obowiązki przedsiębiorcy z tym związane
  • prawo konsumenta do odstąpienia od umowy i zasady informowania konsumenta o tym prawie przez przedsiębiorcę
  • zakaz zrzeczenia się przez konsumenta praw przyznanych ustawą i nieważność klauzul umownych mniej korzystnych dla konsumenta
  • konieczne zmiany na stronach www przedsiębiorców

2.   Regulacja dotycząca sprzedaży konsumenckiej i odpowiedzialności z tytułu rękojmi

  • gdzie szukać regulacji dotyczącej sprzedaży konsumenckiej i zasad odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej
  • obowiązki sprzedawcy – przedsiębiorcy wobec kupującego – konsumenta i moment przejścia ryzyka przypadkowej utraty rzeczy
  • rękojmia – odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta z mocy prawa
  • definicja pojęcia wady fizycznej rzeczy
  • warunki odpowiedzialności sprzedawcy wobec konsumenta z tytułu rękojmi
  • uprawnienia przysługujące konsumentowi z tytułu rękojmi
  • możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi przez sprzedawcę
  • roszczenia sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej

3.   Gwarancja – zmiany i doprecyzowanie regulacji

  • pojęcie „gwarancji przy sprzedaży” i „oświadczenia gwarancyjnego” a gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej
  • sposób formułowania oświadczenia gwarancyjnego i zakres zawartych w nim informacji
  • obowiązki gwaranta
  • terminy związane z gwarancją
  • wykonanie uprawnień z gwarancji a odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi
Menu