Szkolenia

Gwarancja i rękojmia w sprzedaży towarów i usług

Gwarancja i rękojmia w sprzedaży towarów i usług

Dostarczenie praktycznej i szczegółowej wiedzy na temat przyjmowania, obsługi i kompleksowego rozpatrywania reklamacji towarów, praw i obowiązków zarówno klienta, jak i przedsiębiorcy w tym zakresie – to podstawowy cel szkolenia.

Grupa docelowa

Zapraszamy osoby, które w ramach swych zadań zawodowych zajmują się rozpatrywaniem reklamacji oraz gwarancji towarowych i usługowych:

  • pracowników działów obsługi klienta, działów reklamacji czy sprzedaży
  • osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą jak i zarządzające spółkami,
  • właścicieli sklepów internetowych realizujących sprzedaż w oparciu o regulaminy
  • programistów, którzy opracowują procedury związane z realizacją zakupów w Internecie.
PROGRAM SZKOLENIA

1.Odpowiedzialność sprzedawcy za jakość rzeczy sprzedanej

  • kodeksowe reżimy odpowiedzialności
  • rękojmia a gwarancja w ujęciu Kodeksu cywilnego – podstawowe różnice
  • uprawnienia kupującego co do wyboru reżimu odpowiedzialności

2. Rękojmia za wady rzeczy sprzedanej

  • rodzaje i natura wad rzeczy sprzedanej
  • uprawnienia kupującego
  • obowiązki informacyjne i obowiązki staranności
  • czy wolno modyfikować rękojmię za wady?
  • szczególne zasady dotyczące uprawnień kupującego – konsumenta

3. Gwarancja

  • pojęcie „gwarancji przy sprzedaży” i „oświadczenia gwarancyjnego” a gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej
  • sposób formułowania oświadczenia gwarancyjnego i zakres zawartych w nim informacji
  • obowiązki gwaranta
  • terminy związane z gwarancją
  • wykonanie uprawnień z gwarancji a odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi